Beslenmede Genel Kurallar: Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir?

Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir?

Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir cantamodelleri Beslenmede Genel Kurallar: Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir?

İlk insanlar gıdalarını çiğ alarak yerlerken, ateşi keşfettikten sonra yiyeceklerin bir ,kısmını pişirmeye başlamışlardır.

Pişirme, albüminli (et’ler) ve nişastalı (un ‘lu) gıdaların parçalanmasını ve yumuşamasını sağlar. Böylece hazım suları bunlara daha kolay tesir eder ve hazımları kolaylaşır. Yalnız pişirme ne kadar hafif sıcaklıkta olursa o. kadar iyi olur. Et ve sebze yemeklerinin en doğrupişirme şekli bunların güveçte pişirilmesidir. Bu konu anlaşıldıktan sonra, son yıllarda batı ülkelerinde, bizim toprak güvecin vazifesini gören çift cidarlı madeni güveç ve tencereler piyasaya çıkartılmıştır. Kapalı tazyikli tencerelerdeki pişirmeler, gıdaları çok parçaladığından, son yıllarda bir çok ülkelerde terkedilmeye başlanmıştır.

Sebze ve meyveler mümkün olduğu kadar az suda pişirilmeli ve pişirme suyu’ da birlikte yenmelidir. Zira, bir çok faydalı maddeler bu suya geçer. Et yemeklerinin ise ızgarası veya güveci tavsiye edilmektedir.

 

Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir. Doğru pişirme teknikleri Beslenmede Genel Kurallar: Yiyecekler Nasıl Pişirilmelidir?

Pişirme ile gıdalardaki birçok vitaminler ve enzimler ölür. Hâlbuki sağlığımız için, bunların değeri çok büyüktür. Bu sebeple her öğünde, yemekler yanında mutlaka pişmemiş, çiğ salata ve taze meyve bulundurulmalıdır. Birçok Batı Ülkelerinde günlük yiyeceklerin yarısının çiğ alması tavsiye edilmektedir. Çiğ şeyleri bazı kimselerin midesi hazmetmeyebilir, bunlar bu gibi çiğ yiyeceklerin taze suyunu çıkartarak onu içebilirler.

Yiyeceklerde Miktar  ve Çeşit.

İnsan vücudunun çok çeşitli maddelere ihtiyacı vardır. Bu maddeleri bir veya bir kaç çeşit gıdadan almak pek mümkün olmaz. Bu sebeple her mevsimin sebze ve meyvelerinden ve diğer gıda maddelerinden istifade etmeğe çalışmalıdır. Bundan başka, aynı günde sadece bir çeşit gıda ile yetinmek hatalı olur. Zira vücudun her an için çeşitli maddelere ihtiyacı vardır. Alınan maddelerin bir çoğu vücutta depo edilemez, bu sebeple her öğün almak daha faydalıdır, Aynı öğünde, azar azar fakat değişik gıda maddeleri yemek daha faydalı olur.

Çeşitli gıda maddelerinden günde yenilecek miktar da mühimdir. Fazla yenmesi hem gıda israfına ve hem de vücudu boş yere yarmağa sebep olur. Üstelik bazı gıda maddelerinin fazla yenmesi vücuda zarar verir ve çeşitli hastalıklara sebep olur.

 

Kaynak: Dr.Mehmet GÖBELEZ

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>