Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Nasıl Kazandırılır?

dersçalışma2 çantamodelleri.biz  300x210 Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Nasıl Kazandırılır?

Ders çalışma: Başlangıç ve bitiş noktası belirli olan yeni bilgi, beceri ve duyarlılığın kazanılması için ayrılan zaman dilimidir.

Ders çalışırken, her şeyi öğrenmeye çalışarak kuru bilgi yüklemek yanlıştır. Bilgi hamallığının  hiçbir yararı yoktur. Önemli olan neden ve niçinlerin ayrıntısına girilmesidir. Öğrenme belirli ders saatleriyle sınırlanamaz. Derste edinilen bilgi ve beceriler okul dışında pekişmezse tam öğrenme olamaz.

Bazı etkinlikler severek yapıldığı halde ders çalışmaya karşı isteksiz davranılabilinir. Çünkü spor yapmak, tv izlemek, arkadaş sohbetleri daha eğlenceli ve kolay gelir. Ayrıca ödev yapma ile ilgili temel bilgi ve becerilerden yoksun olunabilinir.

dersçalışma3 çantamodelleri.biz  300x182 Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Nasıl Kazandırılır?

Ders çalışma isteğinin uyandırılması: Bu bütünlüğün ve sürekliliğin kazanılması için ilk şart o bilgiye ihtiyaç duymaktır. Öncelikle öğrenmenin sürekliliği ve bütünlüğü unutulmamalı. Edinilen bilgileri ezberlemek yerine, birleştirerek-ayrıştırarak-kavrayarak öğrenme sağlanabilir. Önce okuma becerisi kazanmalıdır; doğru okuma, hızlı okuma, anlayarak okuma, amaçlı okuma gibi beceriler her zaman gereklidir. Bu becerileri kazanılırsa ders çalışma ve ödev hazırlamada kolaylık sağlamış olunur. Okuma becerileri kazanmadaki temel ilkeler; giriş ve sonuç bölümleri, yan başlıklar ve özet kısmı varsa okunulmalı. Bir kitap okunurken önce içindekiler bölümü incelenir, bir yazının ilk ve son paragraflarına dikkat daha çok yoğunlaşmalı. Önemli görülen ana fikri içeren ya da önerileri kapsayan cümlelerin altı çizilir. Dizin (indeks) bölümünü incelemek araştırmalarda işe yarar. Ayrıca not tutma alışkanlığı edinilmesi gereklidir.

dersçalışma4 çantamodelleri.biz  Çocuklara Ders Çalışma Alışkanlığı Nasıl Kazandırılır?

Çalışma odası ya da çalışma yeri belirlenmeli ve bu yerde dışarıdan gelen gürültülerin dikkati dağıtmaması gereklidir. Gürültülü müzik dinleyerek ya da televizyon seyrederek ders çalışılmamalı. Haftalık ya da günlük bir çalışma çizelgesi yapılmalı ve odaya asılmalı. Her 45 dakikalık bir çalışmadan sonra 10 dakika dinlenme molası verilmeli. 3-4 saat aralıksız çalışma tarzı yanlıştır, hatırlama gücü azalabilir. Her ders için ayırılacak çalışma süresi belirlenilmeli. Dinlenme aralılarında zihin, öğrenilenleri sağlamlaştırır. Kendine güvenerek çalışılırsa başarı mutlaka gelir. Yapılamacağına inanılan derslerde bu  korku yenilmelidir.

Derslerde öğretmen dikkatlice dinlenilmeli, bir gün önceden konu okunup dersten sonra da anlatılanlar kısaca tekrarlanırsa başarı oranı yükselir. Başarılı olmak için uyku, yemek, oyun, dinlenme, spor, eğlence gibi etkinlikler düzenli bir şeklide yapılmalıdır.

Anne-baba çocuğun odasına bir kütüphane ve bir duvar saati bulundurmalıdırlar. Odayı ders çalışmaya uygun bir halde düzenlemelidirler. Odada televizyon olmamalı, bilgisayar ve müzik seti varsa kullanımı sınırlı olmalı. Ders programı, sınav tarihleri vb. gibi önemli bilgilerin asılacağı bir pano hazırlanmalı. Hatta oda çocukla beraber düzenlenmeli. Çocuğun düzenli uyku ve beslenmesine dikkat edilmeli. Çocuk ödevleri yapmak istemiyorsa zorlanmamalı, bu sorumluluk kendisine ve öğretmenine bırakılmalı.

Ders çalışılırken; isteksiz olarak derse başlanılmamalı. Yatarak ya da uzanarak ders çalışılmamalı ve aç olarak ders çalışılmamalı.

Ödül ve ceza:

Anne ve baba mümkün olduğu kadar ödülü tercih etmeli. Fiziksel şiddete başvurmamalı, tehdit etmemeli. Çocuk hangi davranışın ödül hangi davranışın cezayı gerektirdiğini bilmeli. Yalnızca yapmaması gerekenleri değil yapılması gerekenleri de bilmeli. Baskı ve denetim birbiriyle karıştırılmamalı.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>