Günlük Ne Kadar Yemeli?

Günlük Yenilecek Miktarlar

 

Günlük Ne Kadar Yemeli Günlük Ne Kadar Yemeli?

 

Hayvani ürünler (et, balık, sakadat)    80-100 gr

Yumurta                              1 Adet

Peynir                                  50 gr

Süt                         0,5 Litre

Bakliyat (nohut, fasulye, mercimek)      50 gr

Kuru meyve (fındık, fıstık, ceviz vs.)       25 gr

Taze sebze                                                        100-400 gr

Taze meyve                                                      200-300 gr

Yiyeceklerimizin çeşitleri pek çoktur. Bunların gıda değerlerinden başka her birinin insanlarda bazı hastalıkları teşvik etme ve bazı hastalıkları da önleme vey’2ı onlardan kurtulmaya yardım edici etkileri, özellikleri vardır. Aşağıdaki kısımlarda, çeşitli gıda maddelerinin bu özellikleri ‘ayrı ayrı verilerek, her bireyin kendine yararlı gıdaları seçme ve böylece sıhhatli bir hayat geçirmelerine yardımcı olmağa çalışılmıştır. Bu arada, her hangi bir hastalığı teşvik eden bir gıda yemek zorunluluğu olursa, onun zararını, giderecek diğer gıdaların neler olabileceğini de öğrenmek, böylece yiyeceklerden zarar görmeden beslenme imkânlarını bulmak mümkün olacaktır. Mesela; Paça tansiyonu artırır, buna sarımsak katılırsa bu zararı azalır.

Sebze ve Meyveler Nasıl Hazırlanır?

Sebze ve meyveler mevsimlik ve taze olmalı, bol suda parçalanmadan yıkanmalıdır. Uzun süre su içinde bırakılmamalıdır. Birçok faydalı maddeleri suya geçer. Sebze ve meyveler mümkün olduğu kadar çiğ yenmeli, yenilmeyenlerinin suları çıkartılarak içilmelidir. Meyve ve sebzelerin mümkün alanlarının kabukları soyulmamalıdır. Faydalı maddelerin çoğu kabuğa yakın kısımlarda bulunur,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>