Kalp Rahatsızlıklarında Beslenme

kalprahatsızlıklarındabeslenme1 çantamodelleri.biz  Kalp Rahatsızlıklarında Beslenme

Ömür boyunca durmadan çalışan bu organımıza bedenen ve ruhsal olarak yıpranmaması için daha fazla önem vermeliyiz.

• Bedeni yorgunluklar ve özellikle ruhi, sinir yorgunlukları ile baş etmemiz gerekir. Günümüz koşullarında her ne kadar zor olsa da bunun bilincinde olarak kalbimizi korumalıyız.

• Şişmanlık, tansiyon, damar sertliği, kolesterol gibi kalbi rahatsız eden hastalıklar giderilmeli ve bunlara ait beslenme kurallarına dikkat edilmelidir.

• Hazmı zor, hamur yemekleri, kuru yemiş vesaire yiyecekler az yenilmeli. Bilhassa akşam yemekleri hafif olmalıdır.

• Kalbin beslenmesine ve kaslarının kuvvetlenmesine yarayan; havuç, soğan, sarımsak, nar, antep fıstığı, taze fasulye, lahana, elma, çavdar ekmeği, portakal, limon, ıspanak, salatalık, domates, armut, üzüm, çilek, patlıcan bol bol tüketilmelidir. Bu arada F vitamini fazla bitkisel yağ kullanılmalıdır. Böylece hem kalp kuvvetlenir ve hem de kan durularak, dolaşım kolaylaşır, kalp daha az yorulur. Protein almak üzere haftada 2-3 gün yumurta veya biraz soya tüketile bilinir.

Yasak olan gıdalar; et, yumurta, baharat, hayvani yağlar, et suları, alkol, sigara tüketilmemelidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>