Kansızlık İçin Kırmızı Et

Yapılan araştırmalar özellikle kadınlara da gözüken kansızlık için kırmızı etin önemini bir kez daha gündeme getirdi. 

KANSIZLIK İÇİN 300x108 Kansızlık İçin Kırmızı Et

  Demir eksikliği özellikle kadınların sık karşılaştığı bir durum. Bu konuda araştırma yapan uzmanlar, haftada iki kez  yenilmesi gereken kırmızı etin  demir eksikliğini önlemek açısından  oldukça başarılı olduğunu vurguluyor.  Bilindiği gibi sakatat olarak adlandırılan ve ülkemizde yaygın bir tüketim  potansiyeline sahip, demir açısından zengin dalak, karaciğer gibi besinlerin demir eksikliğinin giderilmesinde faydalı olmakta. Bununla  beraber, özellikle ıspanak gibi sebzelerinde az pişirilerek vücudunuza faydasını artırabilirsiniz. Ispanak demir yönünden zengin bir besin olmasına rağmen, çiğ yenmediği, genellikle çok haşlanarak ve pişirilerek yenildiği için  bu sebzenin demir içeriğinde büyük oranda kayıp olmakta. Bir takım besin takviyeleri ve vitamin preparatları yerine taze sebze, meyve ve et tüketmenin çok daha sağlıklı olduğunu unutmamak gerekiyor. Günümüzde sağlıklı gıda ve doğal gıda bulmanın zorluğu bilinmesine rağmen, insanların kendi evlerinde veya bahçelerinde taze sebze yetiştirmesi oldukça iyi işlere yol açıyor. Lezzet ve doğallık açısında bu tür sebzeler yaz ayları boyunca size muazzam vitamin, demir ve mineral verebilir.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>