Kış ve Yiyecekler

Yaz sebze ve meyvelerin yerini kış sebze ve meyveleri aldı. Havanın soğuması ile birlikte yemek alışkanlığı da değişir. Sıcak yemeklerden çorba soframızın başköşesine yerleşti.

kışveyiyecekler6 çantamodelleri.biz  Kış ve Yiyecekler

Kış sebze ve meyveleri

Ispanak, brokoli, kuşkonmaz, pırasa, havuç, lahana, karnabahar gibi sebzeleri bol bol tüketin. Vücut için gerekli protein ve C vitaminin en çok bulunduğu portakal, mandalina gibi meyveleri sık sık yiyin. Çünkü soğuk hava insanı hasta eder. Bunun için zorunlu olmadıkça dışarıda fazla kalmayın. Sebze ve meyvelerden bol vitamin alırsanız vücudunuzun direnci artar. Gerginlik, stres, yorgunluk, koşuşturma, uykusuzluk ve yorgunluk gibi dönemlerini rahat geçirmek için bol C vitamini içeren portakal, greyfurt, mandalina, limon gibi meyveler tüketin. Bu meyveler vücudunuzun bitkin düşmesini önler. Kışın lahana, ıspanak, brokoli ve hindistan cevizi beyinsel faaliyetleri ve sinirleri güçlendirir. Eğer sebze ve meyvelerden vitamin ihtiyacını karşılayamazsanız, doktor tavsiyesine göre vitamin ilaçları kullanabilirsiniz.

Hijyenik olması açısından bol suda yıkayarak tuzlu veya sirkeli suda 10-15 dakika bekleterek ilaç artıklarından arınmasını iyice temizlenmesini sağlayın. Bu mikroplar öldürücü olabilir.

Kışın çeşit olarak sınırlı yiyecekler bulunduğundan öğünde çeşit sayısı azdır, sağlıklı beslenmek gerekir. Yani salata, karbonhidrat olarak yoğurt, pilav, makarnadan biri, meyve ve sebze yemeği bulunmalıdır. Günlük kalori ihtiyacı karşılanmalı fazlası yenmemelidir. Kışın soğuk havadan hareketlerin kısıtlandığından kilo artışı olur. Spor aksatılmamalıdır. Spor merkezlerine gidebilir ya da evde düzenli olarak spor basit jimnastik hareketleri yapabilirsiniz.

Hazır yiyecekleri tüketmeyin. Bu tür yiyeceklerin kanserojen maddesi çok fazladır. Ayrıca konserve gibi işlenmiş hazır yiyeceklerde tuz ve şeker oranı fazladır. Uzun süre dayanması için koruyucu katkı maddeleri konmuştur. Bu ürünler renklendiriciler, tatlandırıcılar ve fazla yağ içermektedir. Bu nedenle bu ürünleri fazla tüketmek yerine evde kendiniz hazırlayın.

kışveyiyecekler4 çantamodelleri.biz  300x233 Kış ve Yiyecekler

Nohut, kuru fasulye, mercimek, barbunya gibi ürünler kış aylarında çok tüketilir. Bu aylarda az bulunan sebzenin yerini kuru baklagiller alır. Vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri kuru baklagillerden karşılamaya çalış. Bu yiyecekler kalp sağlığı ve tansiyon için de yararlıdır.

kışveyiyecekler5 çantamodelleri.biz  300x289 Kış ve Yiyecekler

Çorba: Kış mevsiminin vazgeçilmez gıdasıdır. Pratik ve doyurucudur. Soğuk havalarda sıcak bir çorba içmek insana hem sağlık hem de keyif verir.

kışveyiyecekler7 çantamodelleri.biz  Kış ve Yiyecekler

Balık: Kışın soğuk havanın getirdiği hastalıkların başında gelen soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklardan korunmak için bol bol balık tüketin. Ayrıca balık zindelik verir, kemikleri güçlendirir. Kolay sindirilebilen protein kaynağıdır. A ve D vitaminleri bakımından zengin olup fosfor ve kalsiyum kaynağıdır.

Sarımsak ve soğan: Kışın soğuk algınlığına, gribe ve birçok hastalığa karşı direncini artırmak için antibiyotik özelliği olan sarımsağı tüm yemeklerine katabilir hatta sofranızda çiğ olarak yiyebilirsiniz. Sarımsak ve soğanı bol bol tüketin. Özellikle çocukların bağışıklık sisteminin korunmasında önemlidir. Kuru ve yeşil soğan da soğuk algınlığına iyi gelir. Vücut direncini artırır. Mikroplarla kolay savaşmanızı sağlar.

Kışın sebze ve meyve az bulunduğu için kurubaklagil ve karbonhidratlı yiyecek tüketimi fazla olur. Bu nedenle şişmanlık, isteksizlik gibi fiziksel ve duygusal yönden kendinizi yorgun hissedersiniz. Fiziksel aktiviteler soğuk hava nedeniyle azalır. Şişmanlığı önlemek için enerji alımını azaltmalı, fiziksel aktivitelere zaman ayırmalısınız. Beslenmeye dikkat edilmesi gerekir.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>