Kışın Sağlığa Dikkat

kışvesağlık4 çantamodelleri.biz  300x202 Kışın Sağlığa Dikkat

Hava koşulları, mevsim geçişleri ve hastalık gibi etkilerden vücut organlarımızı korumak için sağlığımıza dikkat etmek gerekir. Böylece vücudumuz verimli çalışır.

Sağlıklı beslenin:

Sağlıklı beslenmenin koşulu dengeli ve çeşitli beslenmedir. Bunun için öğünlerinizde kalsiyum açısından zengin besinler peynir, süt, yoğurt ve yeşil yapraklı sebzeler; protein içeren balık, et, yumurta, mercimek, kuru baklagiller; C vitamini içeren karnabahar, lahana, pırasa, ıspanak, portakal, greyfurt, kuru kayısı, kuru üzüm, et, yiyecekleri tüketmeye çalışın. Vitamin ve mineral açısından zengin bu yiyeceklere vücut direncini artırmak ve hastalıklarla kolay mücadele edebilmek için daha çok ihtiyaç vardır.

kışvesağlık3 çantamodelleri.biz  300x215 Kışın Sağlığa Dikkat

Soğuktan korunun:

Soğuk hava vücut direncini kırar. Bu nedenle üst solunum yolu grip, orta kulak iltihabı, ateş, şiddetli kas ve eklem ağrıları, halsizlik, yorgunluk ve öksürük gibi belirtiler ortaya çıkar. Özellikle çocuklar, yaşlılar ve hamilelerde üst solunum yolu enfeksiyonları daha sık görülür. Sıkı giyinin, bulunduğunuz ortamın ısısı sıcak olsun. Sıcak içecekler içinizi ısıtır. Kışın kaloriferler odanın havasını kurutur. Bu nedenle çocuklarda burun tıkanıklığı, sonrasında da ortakulak iltihabı görülür. Odayı mutlaka nemlendirin, kaloriferin üzerine su ya da ıslak havlu koyun.

Kış aylarının en tehlikeli hastalığı soğuk algınlığı, öksürük, ateş, halsizlik, iştahsızlık, baş ve boğaz ağrısıdır. Soğuk algınlığı; burun akıntısı, boğaz ve kulak ağrısı gibi üst solunum yollarında virüs türü mikropların neden olduğu bulaşıcı bir hastalıktır. Bu nedenle toplu yerlerde hastalığın belirtilerini taşıyan kişilerle yakın temasta bulunmayın. Hapşıran kişiler hapşırırken ağız ve burunlarını kapamalı ve vücut direncini artırmak için beslenmeye dikkat etmelidir.

Hava kirliliği: Kışın ortaya çıkan hava kirliliği, baca dumanı, egzoz gibi etkiler de insanı hasta eder. Zorunlu olmadıkça evden fazla dışarı çıkmayın. Çıkmak zorundaysanız, iyi giyinin.

Kış mevsiminin fizyolojik ve psikolojik etkisi:

Soğuk   havanın kendini hissettirmeye başlamasıyla havalar erken kararır, günler kısalır. Bu da ister istemez yaşantımızı etkiler. Aşırı iştah, enerji düzeyi ve uyku düzeninde değişiklikler olabilir. Yemek düzeni değişir. Yaz sebze ve meyvelerin yerini kış sebze ve meyveleri alır. Soğuk yiyecekler yerine sıcak yiyecekler yenir, çorba soframızın sultanı olur. Hafif, rahat giysiler yerini kalın kazak, manto, atkı, bere ve eldiven gibi giysilere bırakır. Bunun için kışa girmeden kendinizi fizyolojik ve psikolojik olarak hazırlayın.

Vitamin ilaçları:

Soğuk hava, stres, çevre kirliliği ve sebze ve meyvelerden yeterince beslenememe gibi etkiler bizi vitamin haplarına yöneltmektedir. Günlük yaşam koşullarında kendimize spor ve sağlıklı beslenme için zaman ayıramaz olduk. Bu nedenle de vitamin hapları kurtarıcı oldu. Vitamin haplarının vitamin ihtiyacını doğru karşılaması için mutlaka doktora danışın. Doktor tavsiyesine uyun. Çünkü yanlış kullanım size yarar yerine zarar verebilir.

Spor yapın:

Soğuk havanın etkisi ile enerjisiz, isteksiz olunur. Aşırı karbonhidrat ve şeker ihtiyacı duyulur. Bu nedenle de kış aylarında aşırı kilo alınır ve çok uyunduğu için konsantrasyon güçlüğü çekilir. Çünkü soğuktan üşüdüğünüz için fiziksel aktiviteler kısıtlanır. Dışarı çıkmak yerine sıcacık evinizde oturmayı tercih edersiniz. Dışarıda spor yapmasanız da evinizde spor yapmaya devam edin. Basit jimnastik hareket sağlar. Böylece bahar geldiğinde diyet yapmanız gerekmez.

kışvesağlık6 çantamodelleri.biz  Kışın Sağlığa Dikkat

Grip aşısı:

Kış aylarında grip olmamak veya hafif atlatmak için sonbaharda grip aşısı yaptırmanız gerekli. Bu aşıyı yılda bir kez özel veya resmi polikliniklerde yaptırabilirsiniz. Ama aşı yaptırmadan önce doktora danışın. Aşı olup olamayacağınızı öğrenin. Doktor tavsiyesine göre uzman kişiler tarafından aşınızı yaptırın.

kışvesağlık8 çantamodelleri.biz  300x174 Kışın Sağlığa Dikkat

Kışa girerken alınacak önlemler:

Kışa girerken mutlaka bacaları temizletin. Kış aylarının en tehlikelisi şofben ve sobadan zehirlenme olaylarıdır. Soba yakılıyorsa akşam yatmadan önce emniyetli bir biçimde sobayı kapatın. Şofbenleri banyoda bulundurmayın. Sobanın bulunduğu ortamda uyumayın.

Soba yanıklarına dikkat edin. Özellikle çocuk ve yaşlıları koruyun. Yanık yerini soğuk suyun altında ağrı azalana kadar tutun. Hafif bir yanıksa yanık kremi kullanın. Üzerini temiz sargı bezi ya da tüysüz temiz bir mendille kapatın. Eğer ciddi bir yanık varsa hemen doktora başvurun. Yanık üzerine yoğurt, diş macunu, krem gibi şeyler sürmeyin.

Donma tehlikesi geçiren kişilerin elleri karıncalanır, morarma ve uyuma gibi belirtiler görülür. Böyle durumlarda kişi birden sıcağa çıkmamalı, yavaş yavaş sıcak ortama alıştırılmalıdır. Önce ılık şeyler içerek rahatlamaya çalışmalıdır.

kışvesağlık7 çantamodelleri.biz  300x300 Kışın Sağlığa Dikkat

Soğuk hava cildini kurutup, çatlamasına, tahriş olmasına sebep olur. Bunun için cildinizi sık sık nemlendirin. Cildinizin hassasiyetine göre koruyucu krem kullanın. Özellikle dudaklarınızın soğuktan çatlamasını önlemek için C vitamini ve nemlendirici katkılı dudak kremleri kullanın.

Donda yürümek çok tehlikelidir. Kırık, çıkık ve ezilmeler olabilir. Bunun için ayakkabı seçerken kaymayan, su geçirmeyen sağlam ayakkabı seçin. Özellikle lastik tabanlı, çivili ya da kaymayı engelleyecek tabanı olan ayakkabı tercih edin. Don yolda yürümek yerine karın üzerinden yürümeyi seçin. Hızlı ve koşar adımlarla yürümeyin, dikkatli ve yavaş yürüyün. Güvenli yürüyüş sizin düşüp kendinize zarar vermenizi önler.

Özetle; soğuktan korunmak için sıkı giyinin, soğuk algınlığı, grip olan kişilerden uzak durun, doktorunuza danıştıktan sonra grip aşısı yaptırın, cildinize daha çok özen gösterin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>