Moda

moda3 çantamodelleri.biz  300x182 Moda

Moda bir nesnenin ya da kullanımın birdenbire yaygınlık kazanmasıdır. Modalar görünürde hiçbir gerekliliğe bağlı olmadan yalnız basit zevk ya da geçici hevesler nedeni ile yaygınlık kazanırlar. Güncel yaşamınızda kullandığınız nesneleri bilinçli seçmesi sağlar. Bilinçli tüketici olarak tercihlerinizi doğru kullanmama ve bütçenizi korumanın sağlar. Çünkü moda ilerleme içinde olan toplumlarda insanların üzerinde bulunan yeniliği aratır ve bundan dolayı rekabeti artırarak estetik ve kullanım açısından piyasada yeni nesnelerin çoğalmasını sağlar. Dar anlamda da toplumsal moda olgusu tek bir hedef üzerine kuruludur.

Modası geçmek ne demektir?

Giyside; modanın ritmi mevsimliktir. Yılda 4 kez yeni giysiler alınır. Nesne hiçbir zaman eskimemişken yenilenmesine gerek duyulur.

Giyimde asıl amaç, korunma, örtünme (namus) ve süslenmedir. Bu üç öğenin önem derecesi sosyal, ulusal ve dinsel farklılıklara göre değişir.

Bireysel açıdan moda:

İnsanların birbirine benzeyerek farklılaştıkları bir oyundur. Siyah renk modası ile bütün kadınların siyah giysiler içinde birbirine benzemesi, ama modayı izledikleri için toplumun belli kesimlerinde farklılaşmasıdır.

Cinsellik açısından moda:

Görünüşün yenilenmesi ile karşı cinse karşı çekicilik kazanılmasıdır.

Ekonomik açıdan moda:

Ekonomik konumu gösterme isteği ile maddi olanakların tüketilmesidir.

Hiyerarşik açıdan moda:

İnsanın kendi toplumsal konumunu belirlemesi ve böylece belirli bir ekonomik sınıfın üyesi olduğunu göstermesidir.

Toplumsal açıdan moda:

Bir toplumun evrimini yansıtırken toplumun hızla değişmesi ile modanın da o hızla değişiyor olmasıdır.

Moda nedensizdir. Hiçbir şey anlatmaz. İnsan moda uğruna parasını nedensiz tüketir. Durmadan değişir ve kendisini zorla kabul ettirir. Eskimemiş giysilerin değerini ortadan kaldırır. Tüketim alışkanlığı ile olumsuz mesajlar verir. Modayı izlemeyenleri toplumsal açıdan küçük düşürür. Yabancı moda etkileri taşıyıp geleneği olumsuz etkiler.

moda2 çantamodelleri.biz  300x176 Moda

Moda ile ilgili kişilerin gruplandırılması

1. Yeniliği getiren gruplar: Profesyonel yaratıcıları mali durumu yeni yaratımlar ortaya çıkar çıkmaz satın alabilecek kişiler ve sanatçılar.

2. Provacılar: Yeni modayı ilk uygulayanlardan olup, kendilerini başkalarına kabul ettiren parasal durumu iyi kişiler.

3. İzleyiciler: Kullandıklarının son moda olduğunu söyleyen, en kalabalık grubu oluşturanlar.

4. Moda dışı kişiler: Geleneksel ve oldukça klasik olan eşyalarını kullanılmaz oluncaya kadar ellerinden çıkarmayan kişiler.

5. Gecikenler: Yenilikleri ancak göze çarpmamak için seçen ve bu nedenle modası geçmeyecek kadar klasik giysileri seçen.

Modanın tarihçesi

Modanın tarihçesine bakacak olursak, sanayi sonrası çağa özgü olarak görülüyorsa da, aslında çok eskilere dayanır. Giysilerin bir gereksinmeye bağlı olmaktan çıkıp, moda kavramına göre değişmeye başlaması 14. yüzyıl ortalarında başlar. Avrupa’da Rönesans hareketlerine bağlı olarak ortaya çıktı ve burjuva sınıfı tarafından benimsendi. Elçiler ve özel görevli kişiler aracılığı ile saraydan saraya yayıldı. 18. yüzyılın ortalarında giysiler canlı mankenlerin üzerinde sunulmaya başlandı. Büyük giyim evleri müşterilerine ünlü terzilerin hazırladığı giysileri sunarak orta sınıf kadınların ulaşabileceği duruma geldi. 20. yüzyılın başında modern kadının genel çizgileri belirlendi. Dergi ve fotoğraflar yayınlanarak yeni koleksiyonların tanıtılması sağlandı. Demokrasi seçimlerde aynı oy hakkına sahip olan herkesin, aynı giysiye de sahip olabileceği düşüncesini doğurdu. II. Dünya Savaşı sonrası insanların giysilere ilgisi arttı. 1947′ de Chiristian Dior eskiye dönüşü başlattı. Artık özel giysilerin (Hautecouture) koleksiyonları kopya edilerek herkesin olabileceği fiyatta çok sayıda üretilmeye başlandı. Eskiden seçkinlerin malı olan moda, hazır giyimin gelişmesi ile bütün toplumsal sınıfların malı oldu. Bu kısa tarihçeden anlaşılacağı gibi kendini sürdüren moda, güvenli bir toplumu yansıtır. Modadaki bir değişiklik, toplumdaki değişikliğe denk düşer.

Giysilerinizi seçerken; günün moda anlayışını, yaşanan ülkenin sosyo-ekonomik yapısını, mevsim özelliklerini, yaş ve vücut özelliklerini, kumaş ve aksesuar özelliklerini göz önüne almalısınız. Ayrıca ilişki içinde olup, birlikte yaşadığın toplumun ahlaki ölçülerini, ekonomik durumunu, yaşını, günün moda anlayışını bilmeniz gerekir. Artık giyim, sadece günlük giysi sağlanması ve üstün kaliteli kumaşlardan giysi yapımı değildir.

Doğru giysileri alırken; gereksiniminiz olan giysiyi tespit edin. Giysiyi üstünüzde deneyin. Vücudunuzu tanıyın, tipinize yakışan modelleri belirleyin. Aynı giysi değişik yerlerde, değişik fiyatlarla satılabileceği için piyasa araştırması yapın. Bütçenizi zora sokmayacak giysiler seçin. Sezonun modasını öğrenin.

Giysiyi sadece moda olduğu için değil, içinde rahat edebileceğiniz ve size yakıştığı için seçin. Alışverişe çıktığınız kişilerin önerisini dinleyin ama kendi beğeninizi ön planda tutun. Aldığınız giysinin kumaş ve aksesuar kalitesini inceleyin. Giysinin kullanım ve korunmasını öğrenin. Bulunduğunuz sosyal grup içinde kullanabileceğiniz giysiyi almayı tercih edin.

Unutmayın! Giyim zevkiniz, giysi seçimini etkileyen faktörler hakkındaki bilgiye bağlıdır. Modayı göz önüne alarak ekonomik durumunuza ve sosyal statünüze yakışan, tipinize uygun giysi sizi en şık ve güzel gösteren giysidir. Güzel giyinmek; pahalı ve son moda olan giysileri giymek değildir.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>