Mutluluk

mutluluk çantamodelleri.biz  Mutluluk

Mutlu olmak sadece ve sadece sizin elinizde.  Olayları nasıl gördüğünüz sizin duygularınızı belirler. ~ Karamsar bakarsanız mutsuz olur. İyimser bakarsanız mutlu olursunuz.

Zaman zaman kendimizi hayatın akışına öyle bir kaptırırız ki çevremizdeki güzel olayları göremeyiz. Mutsuzluk ve üzüntü yaşamamız gereken duygulardır. Burada amacımız her şeyi boş verip mutluluk oyunu oynamayı öğrenmek değil. AMACIMIZ hayatın güzel yanlarını görerek güzellikleri kaybetmemek, mutlu olabilmeyi bilmek.

Mutsuzluk

-          Karamsarlık

-          Sürekli üzüntü

-          Sürekli, şikayet

-          Eleştirmek

-          Suçlamak

-          Stres

-          Baş ağrısı

-          Halsizlik

-          Yorgunluk

-          Uykusuzluk

-          Yaşama sevinci

-          Neşeli olmak

-          Canlılık

-          Kendini iyi hissetmek

-          Takdir etmek

-          Zindelik

-          Beceriklilik

-          Hastalıklara dayanıklılık

Memnun olmak

Mutluluk insanın kendinden ve hayattan memnun olmasıdır. Mutlu olmanın tek yolu olumlu düşünmektir. Hayat size neler sunarsa sunsun eğer olumlu düşünmüyorsanız hiç bir güzelliği göremezsiniz!

Mutluluk listesi

10 DAKiKA, 1 KALEM VE BiR PARÇA KAĞlT ..

Rahatça bir yere oturun, … sakinleşin sizi mutlu eden bir olay ya da bir kişiyi düşünün. Mesela: Sizi mutlu eden 3 olay: Eşimin bana aldığı çiçekler, arkadaşımın bana söylediği güzel sözler, çocuğumun geçen haftaki başarısı gibi aklınıza gelen tüm küçük büyük güzel olayları, çevrenizdeki iyi insanları, başarılarınızı yazın. Ne çok şey var değil mi? Kendinizi üzgün hissetiğinizde bir ağrı kesici, sakinleştirici almak yerine mutluluklar listenizi okuyun.

Mutluluk alışkanlığı

Kendiniz ve başkalarını mutlu etmeyi alışkanlık haline getirirseniz hayatınız daha da kolaylaşır.

Kendinize bir günlük görev belirleyin;

Bir günlük görev:

Yarın sürekli gülümseyeceğim ve çevremdekilere karşı yardımsever olacağım. Bu küçük görev mutluluklar listesine bir yenisinin eklenmesine neden olacak, ve kendinizi tüm gün mutlu hissedeceksiniz

Gün içinde; günaydın, merhaba, nasılsınız, teşekkür ederim gibi sözleri bol bol kullanın. Bunlar küçük sihirli mutluluk sözleridir unutmayın. Güne mutluluklar listenizi okuyarak başlayın! Ve günü mutluluklar listenizi okuyarak bitirin!

Dileklerin gerçekleşmesi

•             Dileklerinizi gerçekleştirmek o kadar da zor değil. Olumlu düşünerek hedeflerinize daha az stresle ve daha az yorgunlukla ulaşabilirsiniz.

•             Tüm dikkatinizi istediğiniz şeye verin.

•             Kendinizi dileğiniz gerçekleşmiş gibi hayal edin.

•             Ne istediğinizi bilin, bir yere tüm ayrıntılarıyla yazın.

•             istediğiniz şeye ulaşmak için neler yapmanız gerektiğiniz yazın ve bunları sırayla yapın.

•             Şu an sahip olduğunuz her şey için teşekkür edin.

Gülümsemek

  • Kahkaha birçok rahatsızlığın en iyi ilacıdır. Durmayın gülün ve etrafınızdakileri güldürün.
  • Olumlu düşünün.
  • Kendinizi affetmeyi öğrenin.
  • Kendinizle dalga geçmeyi öğrenin.
  • Her dakikanın tadını çıkarın.

Ve daha fazlası

Kendi fikirlerinize ve kendinize güvenin. Hoşunuza giden şeyleri yapın, ertele meyin. Sabırlı olun. Şikayet etmeyi bırakın. Olaylara farklı açılardan bakın. Sahip olmadıklarınızı değil sahip olduklarınızı düşünün. Her şeye rağmen gülümsemek hiç de zor değil!!!

Mutluluk uzakta değil.

Tutumlarınızı düşüncelerinizi değiştirerek mutlu olmayı öğrenebilirsiniz. Nasıl mı?

Bugün hava yağmurlu olduğu için şikayet edebilir ya da çiçekler, ağaçlar, çimler sulanıyor diye mutlu olabilirsiniz. Bugün daha fazla paranız olmadığı için üzülebilir ya da Hesaplı yaşayabildiğiniz, gereksiz yere harcama yapmadığınız için sevinebilirsiniz. Bugün daha sağlıklı olmadığınız için dertlenebilir y a da yaşadığınız için şükredebilirsiniz. Bugün ailenize size yeteri kadar destek olmadıkları için gücenebilir ya da Size can verdikleri için minnet duyabilirsiniz. Bugün güllerin dikenleri var diye kızabilir ya da dikenlerin gülleri var diye sevinebilirsiniz. Bugün işe gitmek zorunda olduğunuz için sıkılabilir ya da            bir işiniz olduğu için şükrede bilirsiniz. Bugün oturup mutlu olmayı bekleyebilir ya da siz o mutluluğu           yaratabilirsiniz.

Seçim sizin

Görüyorsunuz ya mutluluk o kadar da uzak değil!

Altın kurallar

- Başarıyı kabullenin.

- Genellemelerle değil o duruma has şeylerle uğraşın.

- En kötü korkularınızın gerçekleşme ihtimalini gerçekçi olarak değerlendirin.

- Olabilecek en kötü senaryoyu düşünün.

- Elinizden gelenin en iyisini yapın ve neticeyi kabullenin.

- Kesinlik taşıyan şeyleri amaç edinin.

- Olumsuz düşünceleri içinde bulunduğunuz çevre şartlarına göre değerlendirin.

- Neyin yanlış olduğundan çok neyin doğru olduğu üzerinde yoğunlaşın.

- Kendinize şöyle sorun: “Bu beni niye üzüyor?”

- Olumlu düşünceden çok fazla şey beklemeyin.

Kendinize destek olun

•             Başarılarınızı duyurun.

•             Başarılarınızı kutlayın.

•             Kendinize ödüller verin.

•             İyi yanlarınızın listesini çıkarın.

•             Başarılarınızı kaydedin.

Kendiniz tam ve doğru değerlendirin

Her olumsuz durumu olumlu bir durumla dengeleyin. Yapıcı eleştiriden yararlanın. Başarılar kadar başarısızlıkları da paylaşın. Düzeltmeniz gereken şeylerin farkında olun. Her hatadan çıkarılacak bir ders olduğunu unutmayın.

Yani; kendinize şöyle sorun “işler daha iyi gitseydi durum nasıl olurdu? Yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını araştırın stresli olduğunuzda beklentilerinizi azaltın.

Unutmayın: Yaşadıklarınız değil sizin onları nasıl gördüğünüz stres vericidir!

Son olarak:

Mutlu olmayı, mutlu edilmeyi, stresinizin geçmesini, dertlerinizin bitmesini, her şeyin yoluna girmesini, gülümsemeyi, bekleyebilirsiniz ya da Mutluluğu, başarıyı, dostlukları, sevinci, siz yaratabilirsiniz. Seçim sizin.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>