Obezite

 

Vücut ağırlığının yani yağ dokusu oranının diğer dokulara göre artmasına şişmanlık-obez denir.

Günümüzde şişmanlık tehlikeli kabul edilen bir hastalıktır, birçok hastalığın sebebidir.

Obezite-şimanlık, hipertansiyon, kalp, şeker, kanser gibi hastalıkları beraberinde getirebilir. Kilodaki artış iskeletin yükünü arttırır ve kemiklerde, eklemlerde ağrılara neden olur. Göğüs kafesi yağlandığından akciğerlerin şişmesi engellenir, solunum güçleşir.

obezite3 çantamodelleri.biz  300x194 Obezite

Şişmanlık sosyal ve psikolojik sorunlara da sebep olur. Özellikle gençlerde kompleks yapabilir. Hareket yeteneğini azaltır bununla beraber kazalara yakalanma riskini doğurur. Ömür uzunluğunu etkiler, yaşam kalitesini düşürür.

 

Şişmanlama Sebepleri:

-          Çok fazla ve hızlı yemek yemek.

-          Büyük lokmalar almak

-          Az çiğnemek

-          Öğün atlamak

-          Öğün aralarında sürekli atıştırmak

-          Yemek yerken başka işlerle uğraşmak. Televizyon izlemek, gazete okumak gibi

-          Sıkıntılı ve stresli zamanlarda yemek yemeğe sınır tanımamak.

-          Suyu az tüketmek.

-          Hareketsizlik

-          Çok fazla kalorili, zararlı gıdalar tüketmek.

obezite4 çantamodelleri.biz  300x200 Obezite

 

Şişman olup olmadığınızı aşağıdaki basit formülü uygulayarak tespit edebilirsiniz.

 

Beden Kitle İndeksi=Ağırlık

Boy Uzunluğu

 

Eğer sonuç; 18,5’ daha düşük ise ZAYIF

18,5-24,8 arasında ise NORMAL

25-29,9 arasında ise HAFİF ŞİŞMAN/TOPLU

30-39,9 arasında ise ŞİŞMAN

40 ve üstü ise ÖLDÜRÜCÜ ŞİŞMANLIK olarak tanımlanır.

obezite2 çantamodelleri.biz  Obezite

Sonucunuz ŞİŞMAN çıkarsa en yakın zamanda bir sağlık kuruluşuna başvurun. Diyetisyen ve beslenme uzmanlarıyla görüşün. Doktorunuzla beraber size uygun bir diyet planı hazırlayın ve uygulayın. Ayrıca her gün en az 30 dakika yürüyüş yaparak fiziksel aktivitenizi arttırın. Kararlı, iradeli ve cesaretli olun, pes etmeyin. Alışverişe çıktığınız zaman tok karnına çıkın. Hazır gıdaları almayın, kalorisi düşük gıdaları tercih edin. Sabah kalktığınız zaman öğün öncelerinde ve sonralarında ılık su içmeyi alışkanlık haline getirin. Porsiyonlarınızın küçük olmasına dikkat edin. Size ikram edilen yiyecekleri mümkün olduğunca geri çevirin. Akşam yemeğinizden sonra hiçbir şey tüketmeyin. Kısa mesafeler için yürümeyi, yürüyen merdiven yerine merdiven çıkmayı tercih edin. Açlık hissetiğinizde salata, meyve, ayran gibi doyurucu, düşük kalorili gıdalar tüketin. Yemeğinizi yavaş yemeye ve çiğnemeye çalışın. Kilo verirken çok hızlı zayıflamaya çalışmayın sağlığınız bozulabilir. Haftada en fazla 1-2 kilo vermeniz idealdir. Kızartma, hamur işleri ve çok ağır tatlılardan uzak durmaya çalışın. Yemeklerinize ve salatalarınızda çok az yağ kullanın ya da mümkün olduğunca kullanmayın. Yemeklerinizi ızgarada ve buharda pişirmeye özen gösterin. Kırmızı et yerine balık ya da sebze yemeklerini tüketin.

obezite5 çantamodelleri.biz  Obezite

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>