Sigara ve Siz

sigaravesiz2 çantamodelleri.biz  300x199 Sigara ve Siz

Neden sigarasız bir hayat!

Ortalama günde bir paket sigara içiyorsanız 40 yaşında iken 50 yaşın görünümünü ve yıpranmışlığını sergilersiniz. Sigara, hücrelerinize hayat ve enerji veren C ve B vitaminlerinin düşmanıdır. Sigaranın neden olduğu iştahsızlık ve beslenme bozukluğu, başta verem olmak üzere birçok hastalığın yayılmasında önemli rol oynar. Sigara, uzun dönemde tepkilerin üzerinde olumsuz etkiler yaratır. Bu durum iş ve trafik kazalarına neden olur. Her sigara sizin ömrünüzü 15 dakika kısaltmaktadır.

Bırakmadan önce

Ailenize ve arkadaşlarınıza bu kararınızı anlatın. Bırakma nedenlerini bir kağıda yazın. Yazdığınız kağıdı her gün görebileceğiniz bir yere; buzdolabının üzerine, çalışma masanın üzerine asın. Evinizdeki, çalışma odanızdaki bütün sigaraları, çakmakları, kül tablalarını ve size sigarayı hatırlatacak her şeyi atın. Kesinlikle sigara satın almayın.

Sigarayı bıraktığınızda; kalp hastalıkları, felç, kanser, bronşit gibi hastalıklara yakalanma riskiniz azalacak. Sağlıksız bebek sahibi olma riskiniz azalacak. Dişleriniz ve parmaklarınız sararmayacak. Elbiseleriniz, saçınız ve nefesiniz daha temiz kokacak.

Sigarayı bırakma kararında; önümüzdeki 2 ila 4 hafta arasındaki bir günü, bırakma günü olarak seçin. Bu sizin hayatınızın en önemli günüdür. Şimdi bu bırakma gününü belirleyin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . … . . . (tarih yazın) tarihinde sigarayı bırakacağım.

Şimdi kendinizi daha sağlıklı olmaya karar verdiğiniz için kutlayın. Ellerinizi meşgul etmek için; resim çizin, yazı yazın, gazete okuyun, örgü örün, bulmaca çözün, spora başlayın. Ağzınızı meşgul etmek için; sakız çiğneyin, meyve yiyin, yürüyüş yapın, derin nefesler alın, rahatlayın, hareket edin, müzik dinleyin, size yakın olan dertleşebileceğiniz birisiyle konuşun.

Sigarayı bırakmak için:

Nikotin bandı kullanın. Nikotin bandı sigara içme isteğinizi azaltmaya yardımcı olur. Sigarayı bıraktığınızda nikotin isteğinizi azaltır. Bant kullanırken paketteki direktifleri takip edin. Sigarayı bırakma derneklerine üye olun. Unutmayı! Bir taneden bir şey olmaz demek yeniden sigaraya başlamak demektir. Sağlıklı günlere merhaba deyin.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>