Stresle Başetme

streslebaşetme çantamodelleri.biz  Stresle Başetme

Stres karşısında bedeninde çok hızlı değişimler olur. Stresle etkili bir şekilde baş edemediğinde bu değişiklikler çeşitli sağlık sorunlarına neden olur.

Stresle baş etmeyi neden öğrenmeliyiz?

Stres veren olayı değiştiremiyorsanız ona bedensel, zihinsel ve duygusal olarak uyum sağlamalısınız.

Stresle baş etme becerilerini öğrenmek sana bu uyumu kazandırır. Yani daha etkili daha sağlıklı daha mutlu bir hayat için stresle baş etmeyi öğrenmelisiniz.

Olay:

-          Korku

-          Zorlama

-          Baskı

İşe Yaramayan Tepki:

-          Kaygı

-          Panik

-          Stres

Değerlendirme:

-          Uygun yöntemi seçmek

-          Sosyal destek bulmak

-          Rahatlamak

-          Olumlu düşünmek

Değişmek ve Öğrenmek; bazı alışkanlıklarınızı değiştirecek ve bazı becerilerinizi öğrenerek stresle etkili bir şekilde baş edebilirsiniz.

Neleri değiştirebilirsiniz?

-          Tutumlarınızı değiştirin

-          İletişim tarzınızı değiştirin

-          Paranızı etkili kullanın

-          Zamanınızı etkili kullanın

-          Sağlığınıza dikkat edin

-          İyilik yapın

-          Dinlenin

Neleri öğrenebilirsiniz?

- Sorun çözme becerilerini

- Olumlu düşünmeyi

- Rahatlama ve gevşemeyi

streslebaşetme2 çantamodelleri.biz  Stresle Başetme

Stresi yenmek…..

İyilik yapın: Başkasını mutlu etmek sizi de mutlu eder.

Zihinsel tutum: Tutumunuzu seçin…  Akılcılık ve olumluluk, iyimserlik ve esneklik, yılmazlık ve mutluluk …

Stresli olsan da seçebilirsin! Stres seni yönetmesin sen stresi yönet.

İletişim; Dinleyin, çatışmaları çözün, girişken olun, sormaktan, gerektiğinde hayır demekten çekinmeyin.

Paranızı yönetin: Verin, saklayın, harcayın.

Zamanınızı yönetin: Amaçlarınızı belirleyin, zamanınızı dengeli planlayın, hedeflerinizi yazın. En önemlisinden başlayın, kendinizi eğlendirmeyi unutmayın, şimdi yapın, ertelemeyin.

Fiziksel güç: Egzersiz ya da spor yapın. Dengeli belenin, alkol, sigara, kahveyi  az tüketin, iyi dinlenin, iyi uyuyun, kaygılanmayın.

Yolunuzu aydınlatın: Stresi öğrenin ve onu fark edin, herkes hata yapabilir, kendinizi ve başkalarını hatalarıyla kabul edin. Mükemmeliyetçilik, suçluluk, pişmanlık gibi duyguları yaşamınızda azaltın.

Kendinizi rahatlatın: kendiniz rahatlatan yerlere gidin. Sizi mutlu eden olayları yazın ve okuyun. Bunların geçeceği ne inanın, hayal edin, kendinizi eğlendirin

Yazın…. Dinlenin…. Destek alın…..: Hayatınızdaki olumsuzlukları, sizi rahatsız eden olayları yazın, okuyun ve o kağıdı yok edin. Farklı bir şey yapın, kendiniz için yapın, kendinize zaman ayırın.

Stres testi: İşte basit bir test, size stres hakkında neler bildiğiniz ve onu nasıl ele aldığınız hakkında ipuçları verecek, stresi yenebilmenizde yardımcı olacak. Hadi bakalım güçlü yanlarınızı ve neleri değiştirmeniz gerektiğini keşfedin.

-          Stresi n ne olduğunu biliyorum

-          Uyku, spor beslenme gibi konulara dikkat ediyorum

-          Alkol sigara tüketimim fazla değil, biliyorum ki tutumlarım ve duygularım ne kadar stresli olduğumu belirler

-          Tutumlarımı ve duygularımı kontrol edebilirim

-          Gerçekçi bir iyimserliğim var

-          Değişime hazırım ve her deneyimi öğrenme fırsatı olarak görüyorum

-          Başkaları için iyi bir şeyler yapıyorum

-          Kahkaha atıyorum

-          Kendime zaman ayırıyorum

-          Başkalarını ve kendimi affedebiliyorum

-          Duygu ve düşüncelerimi paylaşabileceğim

-          dostlarım var

-          Kendimi olduğum gibi kabul ediyor ve seviyorum

-          Sorunlarımı çözebilecek gücüm var

-          Korkularımın hayatımı kontrol etmesine izin vermiyorum

-          Yapabileceğimin en iyisini yapmaya çalışıyorum, en mükemmelini değil

-          Gerçekleştirmek istediğim amaçlarım var, ertelemiyorum planlıyım

-          Kazandığımdan az harcıyorum

-          Seviyor ve seviliyorum

-          İşimi seviyorum

Eğer evetler çoğunluktaysa stresle baş edebilirsiniz demektir. Hayırlar çoğunluktaysa stresle daha etkili baş edebilmek için hayatınızda değiştirmeniz ve öğrenmeniz gereken bir şeyler var demektir.

Olumlu düşünme:

Olumsuz sözler stresi artırır. Yapamıyorum yerine, denersem yapabilirim deyin. Hiç bir şeyi başaramıyorum yerine, bu sefer olmadı ama başarabilirim deyin. Kendinizi umutsuz çaresiz hissettiğinizde öncelikle aklınızdaki olumsuz düşüncelere dur deyin ve onların yerine olumluları söyleyin, başarılarınızı, çözdüğünüz sorunları hatırlayın. Unutmayın pembe düşünmek hayatınızı da pembeleştirir.

Sorunları çözme:

Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda o sorunu bir an önce halletmek için acele kararlar alabilirsiniz. Sorunu çözemeyince de hayal kırıklığı ya da çaresizlik yaşayabilirsiniz. Oysaki adım adım çözüme ulaşmak hem daha az yorucudur hem de stresle etkili bir şekilde baş edebilmek için iyi bir yöntemdir.

Öyleyse

  •  Önce sorununuzu tanımla.
  • Bu sorunla kimler neler ilişkili, ne zaman oluyor sorularını sorun.
  • Olası çözüm yollarını sıralayın.
  • Bu çözüm yollarını değerlendirin.
  • En uygun çözümü seçip hemen uygulayın.

Stresle baş etmek için gerekli bazı beceriler:

  • Rahatlama: Bedeninizdeki gerginliği azaltmak stresle baş edebilmek için bir yoldur.  Doğru nefes almayı ve gevşemeyi öğrenmek stresli anlarda sizi rahatlatır.
  • Nefes alma: Burnunuzdan derin ve tam bir nefes alın. Tekrar nefes alarak 4′e kadar sayın. Nefesinizi tutun 4′e kadar sayın. Nefesini ağzından ağır ağır vererek ciğerlerinizi tamamen boşaltın (nefes aldığınızda ciğerleriniz değil karnınız şişmeli)
  • Gevşeme: Omuz ve boyun kaslarını olabildiğince gevşetin. Sonra kol ve ellerinizi, şimdi bacak ve ayaklarınızı gevşetirken tüm gerginliğinizin ayaklarınızdan akıp gittiğini düşünün. Bu durumda 1-2 dakika bekleyin. Kendinize “ben rahatım” deyin ve gözlerinizi yavaşça açın.

Son olarak;

Stres: Bedeninizi, zihninizi, duygularınızı etkiliyor.

Öyleyse, gevşemeyi ve rahatlamayı, sorun çözme yöntemlerini, olumlu düşünmeyi, sosyal destek bulmayı öğrenerek stresle baş edebilirsiniz …

 

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>