Yağ-Şeker-Tuz-Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi3 çantamodelleri.biz  300x225 Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Yağ

Vücudun gereksinimlerini karşılamak için, diyetle alınması zorunlu olan besin maddesidir. Yağlar oldukça fazla enerji verir. 1 g. yağ 9 kalori enerji sağlar. Bir yemek kaşığı (10 g) yağ 90 kalori enerji oluşturur. Fazla yağ tüketimi sağlığa çok zararlıdır. Şişmanlık, tüksek tansiyon, şeker, kalp, kanser gibi birçok hastalıkların oluşmasına yol açar.

Kalp-Damar hastalığından korunmak için;  yağlı süt, peynir, yoğurt yerine yarı yağlı olanları tüketilmeli. Yağlı kırmızı etler yerine balık ve tavuğun beyaz etini tercih edin. Kuyruk yağı, iç yağı, tereyağı ve margarin yerine zeytinyağı, ayçiçek, soya, mısırözü vb. sıvı yağları kullanın. Salam, sosis, sucuk, kaymak, krema, mayonez vb. yağlı yiyecekleri yememeyi alışkanlık haline getirin. Yemeklerinizi pişirirken haşlama, fırınlama ve ızgara yöntemlerini tercih edin. Etli yemeklere ayrıca yağ eklemeyin.  Haftada 1-2 yumurtadan fazlasını tüketmeyin. Karaciğer, beyin, böbrek vb. sakatatları çok sık tüketmeyin. Balıkta bulunan yağların sağlık üzerindeki olumlu etkisi yadsınamaz. Bu nedenle haftada en az 1-2 kez balık tüketmeyi  alışkanlık haline getirin.

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi çantamodelleri.biz  300x226 Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Hangi yağlar tüketilmeli:

Yemeklerinize ayçiçek, mısırözü, soya vb. bitkisel yağları kullanın. Salatalar da ise zeytinyağı kullanın.  Bu bitkisel yağları tüketirsen şişmanlık, kalp-damar ve diyabet gibi hastalıklara yakalanma riskin azalır. Kanının damar içinden akışı kolaylaşır, istenmeyen yağların damar içine çöküp, damarı tıkaması önlenir. Kesinlikle öğün atlamayın. Bol sebze ve meyve tüketin. Yağın çeşidi ne olursa olsun, yağların fazla tüketilmesi sağlık açısından zararlıdır. Fiziksel aktivitenizi arttırın. Yavaş ve az yemek yiyin. Şeker, nişasta gibi saf besinlerin yerine tam buğday unundan yapılmış ekmek, makarna vb. tüketin.

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi11 çantamodelleri.biz  Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Şeker Tüketimi

Vücuda enerji verir. Beynin enerji ihtiyacının karşılandığı tek kaynaktır. Bir gramı 4 kalori enerji verir. ı Bir silme yemek kaşığı (10 g) şeker 40 kalori enerji sağlar. Fazla şeker tüketimi; şişmanlık, kalp, damar, şeker vb. hastalıklara sebep olur.

Fazla şeker tüketiminden sakınmak için; fazla çay, kahve vb. tüketmeyin alışkanlığınız varsa şekersiz ya da az şekerli için. Kolalı içecekler, hazır meyve suları yerine; meyvenin kendisini veya taze sıkılmış suyunu, ayranı tercih edin. Kahvaltıda; bal, çikolata, reçel, marmelat vb. tüketimini kısıtlayın. Fazla şeker ağzında diş çürüklerine sebep olacağından ya şeker tüketimini azalt ya da şekerli besin tüketiminden sonra dişlerinizi iyice fırçalayın.

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi5 çantamodelleri.biz  300x300 Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Sağlıklı Tuz Tüketimi

Fazla tuz tüketirseniz; kan basıncınız artar, tansiyonunuz yükselir, kalp hastalıkları oluşur. Yemeklerinizi tuzsuz veya az tuzlu pişirin. Yemeklerin tadına bakmadan tuz eklemeyin. Sofrada tuzluk bulundurmayın. Tuzsuz tada alışmak için yemeklere eklediğiniz tuzu yavaş yavaş azaltın. Tuz yerine salatalara, limon suyu, sirke, baharat, tere, roka, maydanoz ekleyin. Konserve, cips, salamura zeytin, turşu, peynir, kek, bisküvi, hazır çorba, sos, et suyu tabletlerinin tüketimine dikkat edin. Katkı maddelerini bilmediğiniz besinleri tüketmekten kaçının. Hazır işlenmiş besinler yerine doğal olanları kullanın. Fazla tuz yüksek tansiyona neden olur. O halde; ağırlık kontrolünü sağlayın. Sofradan sarımsağı, özellikle sarımsaklı yoğurdu eksik etmeyin. Yemekleri tuz koymadan pişirin. Aktivitenizi artırın, hiçbir şey yapamıyorsanız bol bol yürüyüş yapın. Alkol, çay, kahve, şeker tüketiminden kaçının.

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi10 çantamodelleri.biz  Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Posa

Yiyeceklerin sindirilmeyen kısmına posa denir. Sağlığımız için önemli yer tutar. Tokluk hissi verir ve ağırlık kontrolünü sağlar. Barsak hareketlerini arttırarak kabızlığı önler. Kanda istenmeyen kötü yağların miktarının yükselmesini önler. Kan şekerini aniden yükseltmeyip, yavaş yavaş yükselmesini sağlar. Posa tüketimini artırmak için; kepekli ekmek, makarna vb. tüketin. Beyaz un yerine kepekli esmer un kullanmayı tercih edin. Kuru baklagillere diyetinizde bol bol yer verin. Günde 1,5-2 litre su tüketin. Fiziksel aktivitenizi artırın, haftada en az 2-3 kez 45 dakika yürüyün.

Posa tüketimi kabızlık sorununu da önler. Bunun için; kepekli ekmek, tahıl, kuru baklagilleri sık tüketin. Aç karnına erik, kayısı marmelatını sulandırarak için. Sabah kalkınca 1 su bardağı ılık su veya ıhlamur için. Kahvaltıda bir tatlı kaşığı yağ tüketin. Fiziksel aktivitelerinizi arttırın. Sabah en az 15-30 dakika hareket yapın. Sebze ve meyveleri kabuklarıyla tüketin.

Yağ, şeker, tuz tüketimi fazla olursa; şişmanlık, kalp hastalığı, şeker hastalığı, tansiyon yüksekliği, diş çürükleri olur.

Posa tüketimi az olursa; kanda şeker ve yağların miktarı yükselir. Kabızlık, şişmanlık, kalp hastalığına, basura (hemoroid), kansere (özellikle bağırsak kanseri) neden olur, şeker hastalığına zemin oluşur.

Yağ, şeker, posa tüketiminin miktarı: Gereksinim her bireye göre değişmekle birlikte, yağın genelde besinlerin bileşimindeki yağlardan sağlanması gerekir. Günde 5-10 gramdan fazla tuz tüketmeyin (1/2-1.5 silme yemek kaşığı). Günde 30-40 gram civarında (3-4 silme yemek kaşığı) yağ, şeker, posa tüketin.

yağtuzşekerposatüketimiilesağlıkilişkisi7 çantamodelleri.biz  300x179 Yağ Şeker Tuz Posa Tüketimi ve Sağlık İlişkisi

Unutmayın!

Beslenmede doğal besinleri kullanın. Ancak vücudunuzun ihtiyacı kadar olmak koşuluyla. Yetersiz ve dengesiz beslenmenin sonuçlarını ciddiye alın. Doğru beslenme sizin sağlıklı, üretken ve huzurlu olmanızı sağlar. Yaşamınızdan yemek yemenin zevk olmaktan çıkıp, işkence ve ıstırap haline dönüşmesine izin vermeyin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>