Yaz ve Sağlığınız

yazvesağlığınız2 çantamodelleri.biz  300x200 Yaz ve Sağlığınız

Yazın sağlığa, hava koşullarından, hastalıklardan, vücudu korumak ve vücut organlarının sağlıklı çalışması için dikkat etmek gerekir. Böylece vücut verimli çalışır. Güneşte ve aşırı sıcaklarda kalmayın. Aşırı sıcak vücudunuzun halsiz ve bitkin düşmesine sebep olur. Ani ısı değişikliklerinden kaçının, cereyan yapan yerlerde kalmayın. Kendinizi serin tutacak giysileri tercih edin özellikle ter emici kıyafetler giyebilirsiniz. Bol su ve sıvı gıdalar tüketmeye çalışın. Alkol almamaya özen gösterin. Kafeinli içecekler de yaz mevsiminde tüketilmemesi gereken içecekler arasındadır. Düzenli duş almanızda fayda vardır. Güneşten korunmak için şapka ya da şemsiye kullanabilirsiniz. Bulunduğunuz ortamın genelde 20-23 derece olmasına dikkat edin. Özellikle kalp ve solunum yetmezliği gibi sorunlarınız varsa bulunduğunuz odanın iyi havalandırılmış olması gerekmektedir. Aşırı sıcak ve nemden kaçının.

GÜNEŞLENME SAATLERİ

Güneş ışınlarının yoğun olduğu saatler 11:00 ile 16:00 arasındadır. Güneşlenmek için bu saatlerin arasında güneşlenmeyin ya da gölge alanları tercih edin. Güneşin etkili olduğu bu saatlerde mutlaka şapka, güneş gözlüğü, gölgelik şemsiye gibi koruyucu eşyaları kullanın. Sıcak çarpması, halsizlik, gözde yorulma ve kızarma gibi etkilerden korunursunuz. Özellikle yaşlıların, çocukların ve hamilelerin bu saatlerde zorunlu olmadıkça dışarı çıkmaları tavsiye edilmez.

yazvesağlığınız7 çantamodelleri.biz  261x300 Yaz ve Sağlığınız

İSHAL

İshal yaz aylarında çok görülen bir sağlık problemidir. Kaybedilen sıvının yerine konması ve vücudun susuz kalmaması ile tedavi edilir. İshal olduğunuz zaman bol bol su (günde en az 3 litre) için, haşlanmış patates ve yoğurt tüketin. Durumunuz şiddetlenirse doktorunuza başvurun.

yazvesağlığınız3 çantamodelleri.biz  Yaz ve Sağlığınız

SICAKLARIN VERDİĞİ RAHATSIZLIKLAR

Kramp, bitkinlik ve sıcak çarpması olarak bilinir. Kramplar, aşırı sıcakta çalışan ya da sıcak altında vakit geçiren birinde su ve tuz kaybı olduğu zaman görülür. Bitkinlik, baş ağrısı ve dönmesi, halsizlik, bulantı, kusma, aşırı terleme gibi etkiler görülür. Ayrıca bu mevsimde ortaya çıkan böcek, yılan, arı, akrep ve sinek gibi canlılara da dikkat etmek gerekmektedir.

Sıcak çarpması, vücut ısısını düzenleyemediği zaman ortaya çıkar. Tansiyon düşüklüğüne bile sebep olabilir.

yazvesağlığınız5 çantamodelleri.biz  300x225 Yaz ve Sağlığınız

YAZIN CİLDİN KORUNMASI

Aşırı sıcaklarda cilt susuz kalabilir, o yüzden bol bol su tüketmek gerekmektedir. Cilt tipinize göre nemlendiriciler ve koruyucu kremler kullanabilirsiniz. Sadece güneşlenmek için değil dışarı çıktığınız zamanlarda da bu koruyucu kremlerden kullanmanız gerekmektedir ki dış etkenlerden cildiniz korumuş olursunuz. Erken yaşlanma ve kırışıklıkları önlemiş olursunuz. Cildinizin sağlıklı ve canlı kalmasını istiyorsanız cilt tipinize uygun nemlendiricilerden kullanabilirsiniz. Cilt bakımında bakım ürünleri alırken bir uzmana danışmayı ihmal etmeyin.

yazvesağlığınız4 çantamodelleri.biz  300x300 Yaz ve Sağlığınız

Güneşe çıktığınız zaman mutlaka güneş gözlüğü kullanın aksi halde gözleriniz güneşe maruz kaldığında gözlerde sulanma, yanma, kızarıklık gibi etkiler görülebilir. Güneş gözlüğü alırken de mutlaka güvenilir olmasında dikkat etmelisiniz.yazvesağlığınız6 çantamodelleri.biz  Yaz ve Sağlığınız

Cildiniz aşırı sıcağa maruz kaldığında ciltte döküntüler, pembe kızarıklıklar meydana gelebilir hatta çillenmeye yol açabilir.  Uzun süre güneş altında kalındığında ciltte kızarma ve acı hissedilir ve güneş yanığı meydana gelir. Güneş ışığı özellikle hassas ciltli, açık tenli, açık göz renkli kişileri etkiler. Kızaran ciltte önce acı daha sonra su toplanması olur. 1-2 gün sonrasında da cilt soyulur. Bu tip durumlarda kızaran cildiniz soğuk su ile serinletin ve cildiniz nemli tutun. Cilt su toplandığında ise mutlaka doktora başvurun.

Cildi hassas olanlar güneş ışınlarına karşı tepki verirler. Vücutta kabarcıklar ve kaşıntı oluşur. Özellikle aşırı sıcakta terleme, terin vücuttan uzun süre temizlenmemesi alerjiye sebep olabilir. Ter emici pamuklu kıyafetler tercih edin. Bol bol duş alarak serinlemeye çalışın ve cildinizin nemli kalmasını sağlayın.

Yaz aylarında kiloya da dikkat etmek lazım. Kilolu olmak kalp ve dolaşım sistemlerinde problemler yaşatabilir. Bu sebeple sık sık kilo değişikliğinden ve kilo almaktan sakının. İdeal kilonuzu dengede tutmak için az kalori tüketip çok kalori harcamanız gerekmektedir. Bunu için düşük kalorili sağlıklı gıdalar tüketmek ve bol bol egzersiz yapmak şarttır.

yazvesağlığınız8 çantamodelleri.biz  Yaz ve Sağlığınız

Yaz aylarında tatilde iken deniz suyu, havuz suyu ve güneş saçlarınız çok çabuk yıpranır. Bu yüzden saçlarınıza da bakım yapmayı ihmal etmeyin. Saç bakım ürünlerinden faydalanabilir ya da kendiniz badem yağı, zeytinyağı ve yumurta sarısını karıştırarak saçlarınıza uygulayabilirsiniz. Bu karışımı en az 1 saat saçlarınızda bekletip haftada bir uygulayarak saçlarınızı canlı tutabilir dökülmesini önlemiş olursunuz. Havuza girerken güneş yağı ile girmemelisiniz ve gireceğiniz zaman mutlaka duş almalısınız. Aynı şekilde havuzdan çıktıktan sonra da duş almalısınız ki havuzdaki klor ve tuz kristallerinden arınmalısınız.

yazvesağlığınız9 çantamodelleri.biz  300x300 Yaz ve Sağlığınız

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>