Yoga Yaparken Dikkat

Yoga yaparken bunlara dikkat edin!

* Yoga yapmaya başlamadan en az iki saat önce yemek yemiş olun, hemen yemekten sonra dolu bir mideyle yoga yapmaya başlamayın.

yoga Yoga Yaparken Dikkat

* Bedeninizi dinleyerek yoga yapın, kendinizi ve sınırlarınızı zorlamayın.

* En önemli kural “bedene nazik davranmak”. Bu nedenle özellikle başlangıçta hareketleri mükemmel yapmak için aceleci davranmayın. Gerektiği durumlarda destek kullanın.

* Bel ve boyunda sorun yaşayanların doktorlarına danışarak yoga yapması gerekiyor. Hamilelerin bir eğitmen eşliğinde hamile yogası yapması öneriliyor.

* Adet dönemlerinde zorlayıcı hareketlerden, özellikle baş aşağı duruşlardan, karın ve kasıklarınızı zorlayan hareketlerden kaçının.

Yoga yaparken dikkat Yoga Yaparken Dikkat

* Her duruşta ne yapmaya çalıştığınızı anlayın, kendinizi dinleyin.

Klasik yoga sisteminde sekiz basamak bulunuyor; bunlar:

 

  1. Yama: Zarar vermeme, doğruluk, çalmama, tensel zevkleri kontrol etme, istifçilik yapmama
  2. Niyama: Arı olma, halinden memnun olma, ateşli istek, okuma, hatırlama
  3. Asana: Vücut çalıştırma teknikleri, oturma duruşları
  4. Pranayama: Yaşam gücünün kontrolü
  5. Pratyahara: Dış nesnelerden duyu organlarını geri çekmek
  6. Dharana: Dikkati tek bir nesne üzerine odaklamak
  7. Dhyana: Meditasyon nesnesinin doğası üzerine yoğun tefekkür
  8. Samadhi: Meditasyon nesnesi ile şuurun birleşmesi

Yoga İçin Gereken Malzemeler

Bir yoga matı ya da kaygan olmayan bir minder

Bir adet battaniye

Rahat kıyafetler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>