Zaman Yönetimi

zamanyönetimi3 çantamodelleri.biz  300x275 Zaman Yönetimi

Bir günde yeterli zaman yok!

İşler bir türlü yetişmiyor!

Dinlenemiyorum!

Çok yoruldum yine de hiçbir işimi yetiştiremedim!

Çoğumuz bu sözleri sık sık tekrarlarız. Oysaki başlangıçta hepimize en adil dağıtılan tek şey zamandır.

Zaman yönetimi; zamanı daha tasarruflu, daha az stresli ve hayattan daha fazla tatmin alarak ve daha etkili kullanmayı öğrenme yoludur. Zaman yönetimi aslında zamanı değil kendimizi yönetmeyi öğrenmektir.

Neden Zaman Yönetimini Öğrenmeliyim?

Zamanı daha verimli ve planlı kullanmak herkes için oldukça önemlidir. Zamanı iyi kullanamadığımızda suçluluk, hayal kırıklığı, becerisizlik duygularını yaşarız. Oysaki zamanı iyi kullanmayı ya da yönetmeyi öğrenmek; daha verimli, daha huzurlu, daha düzenli, daha başarılı, daha dakik olmamızı sağlar. Daha az stresli bir hayat sunar, yaşam kalitesi artmış olur.

Zaman yönetimi ile unutkanlığa, hayal kırıklığına, strese son veririz. Zamanı kontrol etmek hayatı kontrol etmektir.

Zaman Hakkında Yanlış Bildiklerimiz

Hata: Hayatım tamamen benim dışımdaki olaylar tarafından kontrol ediliyor.

Gerçek: Hayatınızı kontrol etmek sizin elinizde. Değiştirebileceğiniz şeyleri değiştirin, değiştiremediklerinize ise uyum sağlayın.

Hata: Herkesin isteklerini yerine getirmeliyim.

Gerçek: Başkalarını her istediği size uygun olmayabilir. Başkalarının isteklerini yerine getirmeye çalışırken kendinizi ihmal ediyor olabilirsiniz. İhtiyaçlarınızı belirleyin ve sizi zor durumda bırakıyor ise HAYIR kelimesini kullanın!

Hata: Her şeyi en iyi şekilde yaparım.

Gerçek: Herkesin zayıf yanları, beceremedikleri vardır. Kabul edin. Her şeyi en mükemmel şekilde yapmaya çalışmak zamanınızı tek bir şeye ayırmanıza ve diğer işlerin birikmesine neden olur.

Hata: Zamanım akıp gidiyor yetişemiyorum.

Gerçek: Zamanı yöneterek siz zamana yetişemeye çalışmazsanız, artık zaman size uyum sağlamıştır.

ZAMAN HIRSIZLARI

Siz izin vermezseniz hiçbir hırsız zamanınızı çalamaz.

Hayır diyememe: İstemediğimiz bir çok şeye evet diyerek kendinizi çok yıprattığınız oluyor mu?

Erteleme: Bir işi bitmesi gereken zamana değin ertelediğiniz oluyor mu?

Düzensizlik: Herhangi bir eşyanızı aramak için zaman harcadığınız oluyor mu?

Öncelikleri belirleyememe: Daha az önemli işlere çok zaman harcayarak asıl yapmanız gerekenleri yetiştiremediğiniz oluyor mu?

Kendinizi değerlendirin ve hemen şimdi zaman hırsızlarını hayatınızdan çıkarın. Zamanı yönetmek için, önceliklerinizi belirleyin, ertelemeyin, plan yapın, hayır demeyi öğrenin, mükemmel olmaya çalışmayın, olayları büyütmeyin. Enerjik olun.

Yapmak zorunda olduğunuz ve yapmadığınız işler zihninizde birikir ve o işleri yapmaktan sizi daha çok yorar.

Enerjinizi yapmadığınız işleri düşünmek ve hayıflanmak için harcamayın, onun yerine şimdi birinden BAŞLAYIN.

zamanyönetimi2 çantamodelleri.biz  300x298 Zaman Yönetimi

Önceliklerinizi Belirleyin: Çoğu zaman yapacak pek çok şey vardır. Peki hangisinden başlamalı?

Önceliklerinizi belirlemek çok önemli. Çünkü önceliklerinizi belirlemediğiniz zaman ertelersiniz ve ertelemek en büyük zaman hırsızıdır.

Hedeflerinizi Düşünün: Gelecekte ne olmak istiyorsunuz, neleri başarmış olmak istersiniz, sosyal yaşantıda neler olsa daha mutlu olursunuz? Sadece dersler ya da iş olmasın, hedeflerinize kendinizi koymayı unutmayın!

Önemli ve acil olanları ayırt edin! Çoğu zaman ikisini birbirine karıştırırız ve nereden başlayacağımızı bilemeyiz.

Plan yapın: Plan olmadan hedeflerinize ulaşamazsınız. Plan yapmak başlarda sıkıcı gelebilir ancak plansız davranmak işleri biriktirir ve siz kendi isteklerinizden çok başkalarının isteklerine göre yaşamaya başlarsınız.

Planınızı yaparken aniden gelişebilecek olaylara hazırlıklı olun. Esnek bir plan yapın.

Planınız eğlenceli olmalı!

Her şeyi planlamaya çalışmayın! Hayatın size küçük sürprizler yapmasına izin verin!

Ertelemeyin: Ertelemek sonradan yapmaya karar vermek değildir, karar vermekten kaçınmaktır.

zamanyönetimi çantamodelleri.biz  300x210 Zaman Yönetimi

Neden erteleriz?

  1. Doğru zamanı beklediğimiz için.
  2. Önemsemediğimiz için.
  3. Karmaşık olduğu için.
  4. İstemediğimiz için.
  5. Başarısızlıktan korktuğumuz için.
  6. Mükemmelini yapmaya çalıştığımız için.

İşleri erteleyerek önemsiz işlerle fazlasıyla meşgul olursunuz.

Hiç her gün tekrar tekrar ertelediğiniz işlerin kendiliğinden çözülüverdiğini gördünüz mü?

İmkansız!

Gelecekte ertelediğiniz işleri yapabilmek için daha iyi bir ruh halinde olacağınızı mı umuyorsunuz?

Asla!

Erteleme sizi kontrol etmeye başlamadan, fırsatları kaçırmanıza neden olmadan, ilişkilerinizi bozmadan ondan vazgeçin. Şimdi hemen başlamalı!

Hayır Demeyi Öğrenin: En stresli insanlar genelde “hayır” diyemeyenlerdir. Başkalarını üzmekten çekindiğiniz için hayır demek zor gelebilir ama bazen hayır dememek sizi daha çok üzer.

Hayır demek bencillik değildir. İnsanlara yardım etmekle onlar tarafından kullanılmak aynı şey değildir.

Mükemmelliğe Son: En mükemmelini yapmaya çalışmak zamanınızı çalar, kaçınmaya ya da ertelemeye neden olur. Mükemmeli değil elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışın.

Develeri Pire Yapın: Büyük bir işi küçük bölümlere ayırın, sırasıyla adım adım bitirin.

Suçluluğa Son: “Şunu yapmalıyım”, “bunu yapmalıyım” türündeki can sıkıcı sözler başardıklarınız için kendinizi iyi hissetmenizi engeller.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>